Trygghetsjouren kan ni kontakta om det är så att ni störs av fester,
högljutt beteende osv efter att det ska vara tyst i huset (22:00).
Givetvis är det bra om ni kontaktar den som stör i första hand och be
denne/dem att vara tysta. Känner ni dock att den störande
inte rättar sig efter tillsägelse, kan ni kontakta jouren. Ni kan också
ringa dem om det är så att ni känner er otrygga att söka upp den som
stör.
Trygghetsjouren gör insatser vid akuta och allvarliga
störningar. Om du kontaktar Trygghetsjouren tar personalen på Securitas
personligen kontakt med den som stör och gör denne uppmärksam på att
det har kommit in klagomål. Om störningen bedöms som allvarlig
tillkallas polis. Störningsanmälningar meddelas till
styrelsen som följer upp med ett skriftligt påpekande till berörd part.
Observera att ni inte kan använda tjänsten om ni störs av grannar som
låter normalt (städar, barn som leker osv) i er närhet - i dessa fall är
det alltid mycket bättre att berätta hur ni upplever situationen. Vi är
många individer och familjer som bor väldigt
nära varandra i ett gammalt hus som är mycket lyhört, och det är därför
viktigt att tänka sig för hur vi låter. Även om klampande och
springande upplevs som störande för grannen under, är detta inte en
situation där Securitas kan hjälpa till.
Kontakt
Anmälan till Trygghetsjouren kan endast göras för störningar
som händer mellan 22.00 – 07.00. Så här gör du vid akut eller allvarlig
störning:
Ring Trygghetsjouren på telefon : 010
- 470 55 10
Securitas personal tar kontakt med den som stör. Om du inte kan ange vem det är, försöker Securitas själv reda på det vid sitt besök. Trygghetsjouren är öppen på vardagar mellan 15.30 – 07.00 och lördagar, söndagar och helgdagar dygnet runt. Avgift Observera att BRF Ingemarshov kommer att fakturera
utryckningskostnaden till den medlem vars lägenhet störningen
observeras. Om en medlem anlitar Securitas för ett ärende som inte
klassas som störning, kan BRF Ingemarshov komma att fakturera den
anmälande
medlemmen. |
Praktisk info >