Porttelefon och brickor

Portbricka

Normalt ingår en portbricka per lägenhet. Den tidigare lägenhetsinnehavaren ansvarar för att överlämna nycklar och portbricka och bokningslås till tvättstuga åt den nya lägenhetsinnehavaren. 

OBS!

Då vi nyligen har bytt vår servicestation från SafeTeam till AB Låscentrum Surbrunn kommer de nya brickorna som köps se aningen annorlunda ut. De är mindre, men aningen tjockare brickor som nu är svarta. De gamla SafeTeam brickorna kommer fortfarande alltid att fungera som vanligt!

För närvarande är kostnaden för en aktiverad bricka 50 kr/styck. Kostnaden kommer att läggas på nästkommande utskick av månadsavier och betalas därmed av den boende.

Köp en bricka på AB Låscentrum Surbrunn (Surbrunnsgatan 32) när du vill lägga till en ny bricka. Använd sedan kontaktformuläret på kontaktsidan och skicka med ditt föreningsnummer (se listan nedan) samt numret på brickan märkt "A".

Ändra eller uppdatera porttelefonen

Skicka ditt förnamn, efternamn, telefonnummer och ditt föreningsnummer (se listan nedan) i kontaktformuläret på kontaktsidan. Glöm inte att ange om ert telefonnummer skall ändras eller läggas till i porttelefonen. Styrelsen uppdaterar porttelefonen med ditt valda telefonnummer inom ett par dagar.

Använda porttelefonen

För att öppna när någon ringer via porttelefonen, tryck på trycker ni 5 på er telefon. För att neka inträde trycker ni #

Porttelefonen är aktiv med förprogrammerade namn och nummer mellan 08.00 - 21.00. Detta för att vi ska slippa "busringningar" på nätterna. Om ni har en gäst som kommer före eller efter dessa tider så går det nu bra för dem att slå det nummer som ni har aktiverat i porttelefonen på displayen, och det går då att öppna porten på samma sätt. Obs

Ta reda på lägenhetsnumret

Lägenhetsnumret på formatet 8xxx och Lx för vindsvåningarna krävs för att kunna ändra brickor eller telefon uppgifter. Det står på avtalet om köp av bostaden vilket bostadsrättsinnehavaren har eller på din faktura. Kan du inte hitta numret så använd tabellen nedan: