Praktisk info‎ > ‎

Bredband

Föreningen har fiber indraget i huset vilket innebär att du inte behöver teckna något separat avtal med t.ex Bredbandsbolaget, Telia eller ComHem. Hastigheten på bredbandet är 100 Mbit/s, och det supporteras av Bredband2 (www.bredband2.se) Kostnaden för bredbandet är inkluderat i din månadsavgift. Uttaget till detta sitter i de flesta lägenheter ovanför dörren, och det är bara att plugga in i datorn eller i en router för att komma ut på nätet. Inga inställningar behöver göras i din dator. För support eller liknande, vänligen kontakta Bredband2 kundservice på 0770-811 010. Det går även bra att koppla in IP telefoni genom detta. Om du som boende önskar öka hastigheten på ditt internet finns möjlighet att göra detta för en tilläggskostnad på 149 kr/månad för hastigheten 1000/1000 Mbit/s. tilläggskostnaden faktureras av Bredband2 direkt till dig som boende. För mer information om villkoren i avtalet med Bredband2, se dokumentarkivet.

Felanmälan

Felanmälan kan göras dygnet runt under årets samtliga dagar via nedanstående kontaktvägar. Omfattande fel ska alltid anmälas per telefon. Bredband2:s tekniska support är tillgänglig måndag – fredag mellan kl 08-21 samt lördag-söndag och helgdag mellan kl 10-18.

Telefon: 0770-811 010
E-post: foretag@bredband2.se

Öppettider för teknisk support:
  • Måndag – fredag Kl 08 – 21
  • Lördag – söndag och helgdagar Kl 10 - 18